پیشنهاد سردبیر

صدرالدین حجازی با حضور جمعی از همکارانش به خانه ابدی بدرقه شد.

از حضور متفاوت ابوالفضل پورعرب تا گله‌ها در مراسم خاکسپاری صدرالدین حجازی

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که سه روز قبل پس از گذراندن چند روز در شرایط کما از دنیا رفت، صبح امروز، ۲۷ شهریورماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار حسین اندام (شعبده‌باز) به خاک سپرده شد. 

این بازیگر از مدت‌ها قبل درگیر بیماری سرطان پیشرفته شده بود و چند روزی را در بیمارستان بستری بود.

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس
سینا حجازی خواننده و فرزند مرحوم صدرالدین حجازی 

پژمان بازغی، ابوالفضل پورعرب، محمد شیری، پرویز بزرگی، امیر حسین شریفی، فرهاد بشارتی،محسن شایان فر، جواد نوروزبیگی، رضا توکلی، اصغر همت از جمله حاضران در مراسم تشییع و خاکسپاری این بازیگر بودند. 

امیر حسین شریفی تهیه‌کننده در سخنانی کوتاه در مراسم خاکسپاری صدرالدین حجازی یادآور شد که با او بیش از ۱۸ فیلم و سریال کارکرده است و ادامه داد: بر خودم واجب دانستم که بیایم و بگویم که صدرالدین حجازی بسیار انسان پاک و شریفی بود.

او ادامه داد: ایشان که سر صحنه فیلم می‌آمد در کنار من مثل یک برادر؛ هم بازیگر بود و هم کمک می‌کرد و ما در سینما افرادی همچون صدرالدین حجازی کم داریم و جای خالی ایشان احساس می‌شد. ماه قبل (مرداد ماه) به بهانه تولدش با صدرالدین حرف زدم، خیلی ناراحت بود، مسئولین هیچ کس سراغش را نگرفته بود.

شریفی خطاب به هنرمندان حاضر گفت:تا هستیم باید به هم توجه کنیم و به هم برسیم.

او همچنین تاکید کرد که صدرالدین حجازی در سینمای ایران جایگزین ندارد.

اصغر همت بازیگر هم در سخنانی گفت: آنچه که صدرالدین حجازی لایقش هست، به دلایلی انجام نشد ولی در کل می‌توانم بگویم که صدرای ما مظلوم رفت. شاهد بودم که در رفاقت‌هاش، رفیقی ندید. ذوق و قریحه خوبی داشت حتی در شاعری.

دوست نداشت در هیاهو باشد هم در حرفه و هم در زندگی. خیرخواه همکارانش بود. ما می‌دانیم اگر صدرالدین حجازی را نداشتیم یک ستاره دهه ۷۰ و ۸۰ را نداشتیم. او ریشه در تئاتر داشت.

اصغر همت سخنانش را اینگونه به پایان برد که «چندی قبل در مراسم بزرگداشت امین تارخ گفتم که فقط مردم هستند که قدر هنرمندان را می‌دانند.»

فرهاد فخرمنش اجرای برنامه را برعهده داشت.

ایمان قیاسی از بستگان صدرالدین حجازی از اخلاق و منش و خوشرویی صدرالدین حجازی گفت و از اینکه هنگام زنده بودن آدم‌ها، قدرشان را بدانیم سخن گفت و ادامه داد: چرا وقتی از کنار این قبر می‌رویم و متفرق می‌شویم یادمان می‌رود قدر زنده‌ها را بدانیم. عمو صدرا را که رفت، قدر آنان که هستند را بدانیم و کدورت‌ها را کنار بگذاریم و امروز برویم دست پدر و مادرهامون را ببوسیم.

ابوالفضل پور عرب بازیگر هم در سخنانی گفت: صدرالدین حجازی یک ادیب و دانشمند بود.

از حضور متفاوت ابوالفضل پورعرب تا گله‌ها در مراسم خاکسپاری صدرالدین حجازی

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس
ابوالفضل پورعرب و اصغر همت در مراسم خاکسپاری صدرالدین حجازی

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس

بدرقه صدرالدین حجازی به خانه ابدی + عکس
ابوالفضل پورعرب در مراسم خاکسپاری صدرالدین حجازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.